Google Apps в школі

     Для оптимізації роботи вчителя, зменшення часу на ухвалення управлінських рішень, підвищення ефективністі управлінського рішення та  комунікативної (інформаційної) культури управління і систематизації його знань просто необхідно створити у навчальному закладі єдину інформаційну систему. Впровадження нової корпоративної структури у вже існуюючу структуру дозволить посилити її, спростити обмін інформацією і зробити цю конструкцію гнучкою на стільки, на скільки це можливо.
     Характеристаками такої структури повинні бути:
- простота і зрозумілість новій людині в колективі і усьому колективу в цілому;
- гнучкість, що дозволяє легко проводити розширення і модернізацію;
- охоплення усього закладу (ніхто не повинен опинитися поза системою);
- готове рішення, що не вимагає початкового вкладення кінцевого користувача;
- надання кожному співробітникові набору гнучких легко засвоюваних інструментів для вдосконалення системи у рамках його повноважень;
- поетапне впровадження нових засобів і інструментів, для того, щоб різко не збільшити навантаження на персонал. 
     Дуже серйозним і при цьому безплатним інструментом для адміністраторів, вчителів, учнів та батьків є "Google Apps".
     Google Apps - середовище, яке надає такі засоби спільної роботи як:
― поштовий сервіс Gmail;
― клієнт обміну миттєвими повідомленнями Google Talk;
― календар Google Calendar;
― засоби для роботи з документами і електронними таблицями Google Диск;
― редактор сторінок від Google (який дозволяє швидко створити і опублікувати потрібну інформацію).
    Оскільки середовище охоплює весь заклад чи організацію, то пропонується реєстрація корпоративного аканта на відповідальну особу. Всередині цього аккаунту вже створюються аккаунти користувачів з різними правами на доступу. Це спрощує інформаційні розсилки, розподіл рівня доступу і тому подібне. Кожен співробітник може відноситися до декількох категорій користувачів (наприклад, одночасно класний керівник, член методичної комісії, член профспілки і співробітник початкової школи). Корпоративна пошта дозволяє істотно спростити інформаційний обмін усередині закладу.
     Отже, як саме використовувати "Google Apps" безпосередньо у школах, на уроках? 
Оскільки до пакету «Google Apps для освіти» входять більшість сервісів, що надаються компанією Google, педагоги мають можливість зручної спільної роботи з документами за допомогою GoogleDocs, ведення власних календарів зайнятості, планування спільних заходів (у рамках сервісу Календар), синхронізувати дані між комп'ютерами (на роботі і удома) за допомогою Google Диску.Також з допомогою Google Диску співробітники можуть спільно працювати в режимі реального часу над документами, звітами, проектами. Робота організовується на рівні, достатньому для того, щоб працювати ефективно і швидко діставати доступ до загальної інформації. GoogleDocs і Google Sheets дозволяє в режимі реального часу відстежувати будь-які зміни, що внесені у документ, залишати відмітки, виправлення, використовувати вмонтований чат. Це ідеальний інструмент для групової роботи над текстом і роботи над помилками. За допомогою Google Form дуже легко створювати опитування, вікторини, анкети, що ідеально підходять для домашнього завдання і самостійної роботи на уроці. Учитель з легкістю може переглянути відповіді у формі. Google Sites - це колекція шаблонів веб-сайтів для створення власних веб-сторінок. Це чудова альтернатива звичному реферату чи есе. Створені проекти мають платформу для коментарів і сервіси статистики, а значить, кожен учень отримає зворотній зв'язок від вчителя і однокласників. Це так звана дослідницька робота. Google Slides - це веб-версія Power Point з тим же самим набором інструментів для створення презентацій. Чим вона зручна? По-перше, це безплатно на відміну від пакета Microsoft Offfice; по-друге, це дозволяє швидко приступити до сучасного створення презентації; по-третє, це доступно з різних пристроїв (комп'ютер, планшет, смартфон). Google Drawing натякає на додаток-«малювалки», це не зовсім так. Цей сервіс призначений для швидкої побудови (буквально в два кліка) діаграм і схем. Всі ці сервіси здаються простими, але їх сила якраз в простоті і в інтеграції один з одним.
       На підставі викладеного вище, можна зробити висновок, що використання Google Apps for Education (G Suite forEducation) в роботі навчального закладу впливає на всі чотири індикатори якості освіти і дозволяє запустити багато процесів одночасно: зупинити падіння якості та доступності освіти; забезпечити отримання учнями в школі не просто суми знань, а ввімкнути механізм пошуку в мережі Інтернет саме того матеріалу, який знадобиться школяру не тільки на сьогодні, а й в майбутньому житті; зорієнтувати зміст освіти на компетентності, організувати самонавчання учнів і самовдосконалення вчителів, і забезпечити ці перетворення ресурсами.