Навчальні програми

       У 2022-2023 навчальному році шкільний курс «Інформатика» у 2-11 класах буде викладатися за навчальними програмами:

У 2 класі: Типові освітні програми для 1, 2 класу НУШ (авт. Р.Б. Шиян), (авт. О.Я. Савченко)

У 3-4 класах: Типові освітні програми для 3,4 класу НУШ: авт. О.Я. Савченко авт. Р.Б. Шиян

У 5 класі: Модельні освітні програми:
Навчальна програма для 8-9 класів для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням окремих предметів (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти
У 10-11 класах: Рівень стандарту: Підручник (Ривкінд Й. Я.), Підручник (Морзе Н. В.)
                             Програми та грифи курсів за вибором від Cisco
                             Профільний рівень

Модельні навчальні програми по Інклюзії:

Модельна навчальна програма «Інформатика» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Трокай Т. М., Лапін А. В., Ляшенко В. В.)
Модельна навчальна програма «Інформатика» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (автор Кликова С. О.)

Модельні навчальні програми з інтегрованих курсів

Затвердженими модельними програмами є:
Модельна навчальна програма «Робототехніка. 5–6 класи» для закладів
загальної середньої освіти (авт. Сокол І. М., Ченцов О. М.).
Модельна навчальна програма «SТEM. 5-6 класи (міжгалузевий
інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Бутурліна
О.В., Артєм’єва О.Є.).

           Спираючись на обрану модельну навчальну програму, вчитель інформатики розробляє навчальну програму закладу освіти. У навчальній програмі зазначається орієнтовна кількість годин, описується зміст предмета, визначається послідовність досягнення результатів навчання учнів, описуються види навчальної діяльності учнів тощо. Навчальна програма з інформатики має протокольно затверджуватись на засіданні педагогічної ради закладу.

           Для полегшення розробки навчальних програм за фінансової допомоги Європейського Союзу, Міністерства закордонних справ Фінляндії та за участі Команди підтримки реформ МОН України створено сайт «Конструктор навчальних програм» 
 Як працювати з конструктором: https://www.youtube.com/watch?v=GViwspwawi0
Відео. Конструктор навчальних програм: https://www.youtube.com/watch?v=30FBGsWBJms
         В модельній програмі зазначено очікувані результати навчання, запропонований зміст навчального предмета та рекомендовані види навчальної діяльності. В робочій навчальній програмі: зміст навчального матеріалу(тема), діяльність учнів, очікувані результати навчання.
Вчителю необхідно конкретизувати: порядок вивчення тем (відповідно до обраного підручника); погодинний розподіл на вивчення того чи іншого розділу/теми. 
         Найбільш оптимальна структура навчальної програми:               https://www.youtube.com/watch?v=lrGsOzWyB-k
Титульна сторінка
І. Вступ:
- мета та завдання курсу;
- нормативно-правова база, на основі якої укладено програму;
ІІ. Змістовна частина:
- зміст(навчальний план) курсу, очікувані результати навчання та види діяльності учнів;
- календарно-тематичне планування;
ІІІ. Перелік навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення навчального процесу
IV. Cистема оцінювання результатів навчання:
а) критерії оцінювання предметних та особистісних результатів;
б) критерії контролю груп загальних результатів.
V. Література та інформаційні ресурси:
а) для вчителя;
б) для учнів
Вступна частина (пояснювальна записка). У ній визначено основні положення щодо ролі та значення курсу: його мету, завдання, принципи, пріоритети викладання, структуру, шляхи реалізації програми та особливості організації освітнього процесу. При формулюванні мети та завдань навчальної програми вчитель повинен скористатися відповідною модельною навчальною програмою курсу інформатики, обрану школою, що відповідає чинному стандарту базової середньої освіти. При визначенні нормативно-правової бази, використаної для розробки навчальної програми слід керуватися Законом України «Про освіту», Законом України «Про повну загальну середню освіту», Державним стандартом базової середньої загальної освіти, освітньою програмою навчального закладу та відповідною модельною програмою з інформатики.
У змістовній (основній) частині має бути викладено орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання учнів, зміст предмета та види навчальної діяльності. Визначення змісту програми може бути реалізоване через використання змістовної компоненти відповідної модельної програми, що містить перелік очікувані результати навчання, пропонований зміст навчального предмета та рекомендовані види навчальної діяльності. Загальна кількість годин для вивчення курсу в межах класу має відповідати кількості годин навчального плану. Кількість годин для вивчення тієї чи іншої теми/розділу вчитель обирає самостійно відповідно до рівня підготовки учнів, обраних методик та розподілу навчального матеріалу в підручнику.
       Під час складання навчальної програми важливим завданням учителя є вибір
очікуваного результату навчання з переліку наведених у модельній програмі
і їх
подальша деталізація, виходячи з мети, завдань, часових обмежень уроку тощо.

В даному розділі представлені програмні засоби для реалізації навчально-виховного процесу з інформатики. Всі розміщені програми є вільними і не потребують ліцензування.

Початкова школа


Середовище побудови алгоритмів, версія 2.0

Середовище створення ігор

Клавіатурний тренажер

Клавіатурний тренажер

Офісний пакет на основі OpenOffice

Графічний редактор

Комплекс навчальних програм

Комплекс навчальних програм

Скарбниця знань 2-4 клас

Графічний редактор

Старша школа



Середовище програмування

Середовище програмування

Скарбниця знань 5-6 клас

Тестовий редактор

Програма відеозапису з екрану