Методичні рекомендації

 Методичні рекомендації щодо навчання інформатики у 2022-20023 навчальному році.

1-4 класи

      У 2022/2023 навчальному році вивчення інформатики у початковій школі відбуватиметься за такими освітніми програмами:
  •  Типові освітні програми для 1, 2 класу НУШ (авт. Р.Б. Шиян), (авт. О.Я. Савченко)      http://surl.li/dkqx
  • Типові освітні програми для 2,4 класу НУШ:    авт. О.Я. Савченко   http://surl.li/acexs                                                                                               авт. Р.Б. Шиян          http://surl.li/acexu
      Для 2-4 класів  дійсними методичні рекомендації попередніх років.

5 клас НУШ
           Для 5-х класів вступає в дію Типова освітня програма для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти https://cutt.ly/YJOtTDf, яка розроблена відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. №898 
https://cutt.ly/FZ56tSk.
          Обов’язкові результати навчання та орієнтири для оцінювання див. за посиланням   https://cutt.ly/mNGYasr.
          Для 5-их класів НУШ заклад освіти здійснює вибір модельної програми інформатичної галузі для закладів загальної середньої освіти з-поміж тих, яким надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України». 
          Для оцінювання результатів навчання учнів рекомендуємо орієнтуватись на опис інструментарію оцінювання у Типовій освітній програмі для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти https://cutt.ly/YJOtTDf та враховувати “Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти”, затверджені Наказом МОН України 1 квітня 2022 р. No289
https://cutt.ly/GJAsJOP та додатком 1 «Методичні рекомендації щодо особливостей організації освітнього процесу у першому (адаптивному) циклі / 5 класах закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа». 
        Вибір форм, змісту та способів поточного та підсумкового оцінювання результатів навчання здійснюється педагогічними працівниками закладу освіти залежно від дидактичної мети. Діагностичні та інші види робіт рекомендується проводити на розсуд вчителя. Поточне та підсумкове оцінювання може здійснюватися із застосування практичної, зокрема шляхом планування та виконання експериментальних досліджень, планування та реалізації проєктів, виготовлення моделей, створення нових та/або використання комп’ютерних програм та інших інформаційних продуктів тощо; письмової, зокрема графічної, шляхом бланкового тестування, організації роботи з текстами, діаграмами, таблицями, графіками, схемами тощо;  цифрової, зокрема шляхом тестування в електронному форматі або виконання інтерактивних онлайн вправ; усної,зокрема шляхом індивідуального, групового та фронтального
опитування, а також організації інтерактивних заходів. Критерії оцінювання - https://cutt.ly/ONGZ2gN
6-11 класи
         
Для 6-11 класів чинними є методичні рекомендації щодо викладання інформатики минулих років, оскільки вивчення інформатики буде продовжуватися за навчальними програмами, які розміщено на веб-сайті Міністерства освіти і науки України   https://cutt.ly/NZ5VCYq
        
        Для 10-11 класів основою навчання інформатики є базовий модуль (на вивчення якого відводиться 35 годин), зміст якого може бути розширений за рахунок вибіркових модулів. З вибірково-обов’язкових предметів («Інформатика», «Технології», «Мистецтво»), що вивчаються на рівні стандарту, учень має обрати два предмети – один в 10 класі, інший в 11 класі, або одночасно два предмети в 10 і 11 класах (у такому разі години, передбачені на вибірково-обов’язкові предмети діляться між двома обраними предметами). Заклад освіти для реалізації варіативної складової навчальних планів на підставі рішення педагогічної ради закладу в освітньому процесі також може використовувати навчальні програми факультативів та курсів за вибором, які мають відповідний гриф МОН і включені до Переліків навчальної літератури та
навчальних програм на офіційному сайті Міністерства освіти і науки України.