Ефективний інструментарій сучасного вчителя інформатики

 Ефективний інструментарій сучасного вчителя інформатики як під час офлайн, так і під час дистанційного навчання

   Сучасний вчитель інформатики, окрім викладу матеріалу, у період пандемії та воєнного стану змушений готувати й розміщувати матеріали на певній освітній платформі. Це може бути:
- освітній сайт
- блог
- репозиторій
- хмарні сервіси тощо.
   Вони  забезпечують персоналізований доступ усіх учасників освітнього процесу для виконання своїх освітніх ролей та професійних завдань. Така освітня платформа (або програмний застосунок), яку також називають LMS (Learning Management System, система управління навчанням) призначена для інтеграції цифрових інструментів навчання, а також адміністрування, управління та поширення навчальних програм, формування аналітики звітності процесу навчання.
    Метою застосування освітньої платформи є організація такої взаємодії учасників освітнього процесу з навчальним контентом і між собою, яка дозволить досягти освітньої мети.
    Сьогодні кожен сучасний учитель володіє потужним інструментарієм для створення навчальних матеріалів для організації навчання класу: сервіси Google (YouTube, Google Drive та інші), Office 365 (Power Point, Video, Sway та інші), онлайнові редактори відео (Animoto, JayCut, Stupeflix, One True Media, Movie Masher та багато інших), онлайнові редактори тестів та опитувальників (Google Forms, Microsoft Forms, Майстер тест, Online Тest Рad, Poll Service тощо), а також вправ, ігор та пазлів (Learningapps.org, Wizer.me, Study Stack, ClassTools.NET тощо). 
    Під час вибору платформ, інструментів та ресурсів для організації змішаного навчання необхідно звертати увагу на такі критерії: 
1) відповідність поставленим навчальним цілям, тобто наскільки ресурс та онлайн-інструмент уможливлює досягнути очікуваних результатів навчання; 
2) універсальність – необхідно скоротити кількість різних платформ, які використовуються для навчання;
3) зрозумілість інтерфейсу для дітей різного віку;
4) доступність для дітей з особливими освітніми потребами; 
5) можливість використовувати на пристроях з різними операційними системами; 
6) безпечність – варто мінімізувати платформи, що збирають персональні дані дітей та педагогів.
 Основні форми організації онлайн-навчання:  
Відеоконференція – це конференція в режимі реального часу, що проводиться в онлайн-форматі. Вона проводиться у визначений день і час. Це один із сучасних способів зв’язку, який дозволяє проводити заняття, коли учні та вчитель перебувають на відстані. Учитель та учні можуть бачити одне одного, учитель має можливість супроводжувати лекцію наочним матеріалом. 
Форум – це ресурс із можливістю створення окремих груп за темами для обговорення. Програмне забезпечення для форумів дозволяє приєднувати файли. Кілька форумів можна об’єднати в один більший. Наприклад, під час роботи малої групи учнів над проєктом створюються форуми для кожної окремої групи для спілкування під час дослідження поставленого для групи завдання, потім – обговорюється загальна проблема проєкту спільно, із залученням усіх учасників освітнього процесу (відеоконференція).
Чат – це засіб для спілкування в режимі реального часу, засіб оперативної комунікації людей через інтернет. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіо-, відеочат. 
Соціальні мережі, служби обміну миттєвими повідомленнями та мобільні додатки, наприклад, Viber, дозволяють створювати чати та вести обговорення тем, завдань, проблем, інформації.  
Блог, сайт – це форма спілкування, де право на публікацію належить одній особі чи групі людей. Автор розміщує на персональному освітньому вебресурсів допис і надає можливість іншим читати та коментувати допис.  
Електронна пошта – це сервіс для обміну повідомленнями як у форматі звичайних текстів, так і в інших формах (графічній, звуковій, відео).